17 juni 2024

Vitaliteitsdag

Op 17 juni 2024 hebben we een geslaagde vitaliteitsdag gehouden. De deelnemers waren zeer enthousiast en het plezier spatte ervan af. Iedereen deed z’n best om een goede score te halen. Met het organiseren van deze dag hebben wij getracht de deelnemers meer inzicht te geven in hun eigen gezondheid, kennis te laten maken met het aanbod van beweegactiviteiten van onze vereniging en bruikbare tips mee te geven die kunnen leiden tot een eventuele gedragsverandering.

Wethouder Rik Compagne van de gemeente Meierijstad was naar Erp gekomen om de dag te openen. Hij richtte zich tot alle aanwezigen, maar ook indirect tot degenen die niet aanwezig waren, met de mededeling dat sporten heel belangrijk is. Het houdt je gezond van leden en geest. Sport kun je vanaf de bank beleven en als het Nederlands elftal scoort spring je op om te juichen. Dat is goed, maar beter nog is het om zelf in beweging te komen.

81 Leden hadden zich aangemeld. Helaas konden we 3 x 22 deelnemers plaatsen zodat er 15 leden op de wachtlijst kwamen. Door afmeldingen konden nog 3 leden, welke op de wachtlijst stonden, alsnog deelnemen.

Bij binnenkomst kreeg elke deelnemers een scoreformulier op naam uitgereikt. Hierop werden de testresultaten door de testleiders ingevuld. Ook waren op de aanwezige plattegrond de elf stations en de looprichting aangegeven.

Het scoreformulier mocht je mee naar huis nemen om in alle rust de resultaten nog eens na te lezen. Maar niet alleen de resultaten staan hierin vermeld, ook staan er heel veel tips in om gezond en vitaal te blijven. Een naslagwerk wat niet in de la moet verdwijnen, maar bovenop in de krantenbak een plaatsje moet krijgen.

Iedereen, de deelnemers, vrijwilligers en organisatie, hebben er veel plezier in gehad en mogen terugzien op een dag waarbij gezondheid en welbevinden uitgebreid werden getest.